Tehnologie vs. Terminologie, un studiu Samsung Electronics Europa
Tehnologia îi fascinează pe europeni și le oferă experiențe incredibile, de la dispozitivele de la realitate virtuală, până la frigidere inteligente și mașini care se conduc singure. Însă, pe măsură ce utilizatorii încearcă să țină pasul cu cele mai noi inovații, terminologia atribuită acestora produce confuzie printre europeni, conform unui studiu realizat de Samsung Electronics în 18 țări din Europa.
Europenii acceptă revoluția digitală, iar 52% dintre utilizatori afirmă că folosesc tehnologia mai mult decât acum doi ani, în timp ce 13% admit că nu pot trăi fără ea. Peste jumătate din cei 10.000 de utilizatori europeni intervievați sunt entuziasmați de cele mai noi inovații, precum Internet of Things sau tehnologia Cloud, dar 72% dintre ei recunosc că adesea doar pretind că înțeleg semnificația acestor termeni.
Mai mult, terminologia i-a împiedicat să foloseasca produsele la potențialul maxim pe 23% dintre utilizatori, în timp ce 43% dintre ei au declarat că au deținut cel puțin un dispozitiv care a fost mult mai performant decât aveau nevoie, iar 11% dintre utilizatori se simt depășiți de tehnologie.
Pentru a se asigura că generațiile viitoare sunt la curent cu cea mai nouă tehnologie, Samsung a încheiat parteneriate cu școli și universități, pentru a permite deprinderea aptitudinilor digitale, prin două programe: Smart Classroom și Tech Institute. Misiunea Samsung este de a ajunge în mod direct la 400.000 de elevi și studenți europeni până în anul 2020, acest scop fiind parte a angajamentului pe care Samsung l-a luat în fața Marii Coaliții a Comisiei Europene pentru locuri de muncă digitale. Până în prezent, Samsung a deschis peste 600 de săli de clasă inteligente (Smart Classrooms), 48 de Tech Institutes și a ajuns la peste 100.000 de tineri. Rezultatele pozitive ale acestor eforturi sunt deja vizibile, 1 din 4 studenți ai Academiilor Digitale Samsung a obținut un loc de formare la nivel superior, înainte de sfârșitul cursului*.
Europenii iubesc emojiurile
În timp ce limbajul tehnic se dezvoltă, se dezvoltă și modalitatea prin care oamenii aleg să se exprime în forme vizuale. Emoji-urile sunt considerate un nou limbaj internațional, dar rezultatetele studiului Samsung au devăluit că multe persoane au dificultăți în a înțelege semnificația acestor noi caractere. S-a descoperit că românii sunt cel mai puțin familiarizați cu ele, 27% dintre ei pretinzând că știu mai mult decât știu de fapt în realitate, urmați îndeaproape de italieni, cu 26%, în timp ce doar 5% dintre bulgari au recunoscut că și-au supraestimat cunoștințele despre emoji.
Cele mai utile aplicații
Studiul a investigat și aplicațiile pe care europenii le consideră cele mai utile. Astfel, cel mai mare impact l-au avut aplicațiile de navigație și hărți, 66% dintre europeni declarând că aceste aplicații le simplifică viața. Urmatoarele aplicații mentionate de respondenți au fost cele de meteo și camera foto, cu 56%, respectiv 51%.
„În ciuda predicțiilor conform cărora noile dispozitive ar provoca oboseală, este încurajator să vedem cum europenii adoptă tehnologia mai repede ca oricând. Ne bucurăm că 55% dintre europeni s-au declarat entuziasmați de cele mai noi inovații, precum Galaxy S7 și Galaxy S7 edge, și știm din vânzările noastre că milioane de europeni au acceptat provocarea de a regândi rolul și potențialul smartphone-ului. Dezvoltăm produse dorite de către utilizatori, rezistente și intuitive, iar aceste informații ne amintesc că nu trebuie să lăsăm limbajul tehnic complex să devină o piedică în calea inovației și a progresului,” a declarat David Lowes, CMO al Samsung Electronics Europa.
Studiul a fost desfășurat în mediul online de către Opinium Research în perioada 16 martie – 1 aprilie 2016, având 10.138 de respondenți cu vârste peste 18 ani, din Marea Britanie, Austria, Belgia, Bulgaria, Germania, Danemarca, Finlanda, Grecia, Ungaria, Italia, Portugalia, Olanda, Norvegia, Polonia, Spania, România, Suedia, Elveția. Nici o ponderare nu a fost aplicată niciunei țări cu excepția Marii Britanii*, iar eșantionul a fost dezvoltat pentru a se obține o divizare aproximativ egala pe grupe de vârstă și sexe, în limitele accesului online.