LinkedIn: cât de bună este această rețea socială pentru profesioniști și dezvoltarea afacerii.
Utilizatorii obișnuiți socializează prin platforme precum Facebook sau Snapchat, cea din urmă fiind limitată la o aplicație de smartphone. Profesioniștii din diverse industrii au însă nevoie de un mediu potrivit nevoilor lor, iar acesta este LinkedIn.
Dacă pe Facebook este vorba despre individ și activitățile sale personale, pe LinkedIn discursul se schimbă spre activități profesionale, patru din cinci membri ai platformei având drept de decizie în business. Totodată, rețeaua este un mediu foarte bun pentru promovarea evenimentelor premium, a serviciilor și a produselor dedicate segmentului B2B. În România, sunt peste 1,7 milioane de utilizatori, iar 50% din utilizatori sunt manageri sau senior partners. La nivel mondial, această rețea are peste 259 de milioane de utilizatori care pot reprezenta o potențială conexiune pentru extinderea afacerii și în alte regiuni.
Dată fiind natura LinkedIn, orientată spre profesioniști, merită luată în calcul și distribuția forței de muncă pentru membrii acestei platforme. Astfel, sunt prezenți în această rețea peste 35.000 de directori de companii, peste 51.000 de manageri și aproximativ 13.000 de fondatori și proprietari de firme. Acestora li se alătură și peste 3.000 de seniori în business, cu vârstă de peste 55 de ani și cu experiență vastă în domeniile de activitate. În plus, peste 100.000 de utilizatori lucrează în IT, domeniul pe care se fundamentează și din care au pornit în ultimii ani zeci de startup-uri evaluate la zeci, sute sau chiar miliarde de dolari.
Today’s recomandă LinkedIn și pentru promovarea serviciilor, dat fiind că este canalul cu cea mai mare rată de conversie față de alte instrumente PPC (pay per click). Sunt peste patru milioane de pagini ale companiilor, iar prin publicitatea cumpărată prin această rețea socială sunt asigurate o creștere a vizibilității brandului și crearea unei relații cu potențiali clienți. De asemenea, poate reprezenta o platformă foarte bună pentru recrutare, promovând anunțul de angajare al companiei către profesioniștii acelei industrii.