Whatsapp este unul din cele mai utilizate sisteme de mesagerie. Aproape orice telefon il are instalat pentru că este util, merge foarte bine și nu consumă mult internet.
O funcție nu o are inclusă, cea de voce. Exista voci care spun faptul că la începutul lui 2015, Whatsapp o să includă si funcția de apeluri audio pentru a crește și mai mult în competiția cu Viber sau Skype. Singurul lucru în minus pe care îl are acum Whatsapp, pe langa voce este suportul pentru pc sau mac. Viber și Skype, competitorii săi directi au deja o solutie pentru a avea acces și pe computer la aceste servicii de mesagerie disponibile doar pe telefon in cazul Whatsapp.
În cadrul conferintei Code/Mobile, Jan Koum a explicat faptul că a fost destul de greu să includă functia de voce. Echipa de dezvoltare din spatele aplicației de succes a intâmpinat probleme tehnice cu partea de voce, motiv pentru care acestea trebuie să fie rezolvate iar apoi distribuită spre utilizare pentru cei 600 de milioane de utilizatori lunari.
Cel mai mare inamic pentru Whatsapp a fost microfonul, nu toate telefoanele au permis accesul la microfon iar accesul la funcția de atenuare a zgomotului de fundal s-a dovedit complicată. Producătorii aplicației s-au gandit si la tările cu nivel mai scăzut al performanțelor oferite de rețelele mobile pe partea de internet.
Exista încă multe tări în care EDGE si 2G-ul sunt foarte utilizate, motiv pentru care optimizarea necesarului de bandă trebuie făcut foarte bine. După cum știti in cazul altor aplicații, în momentul în care telefonul ne specifică una din cele două variante de conexiuni disponibile, apelurile de voce pe Skype sau Viber se transformă într-o adevarată problemă.
Care este ținta pentru viitorul aplicatiei de mesagerie Whatsapp? Cresterea la 1 milion de utilizatori activi în fiecare luna pentru viitori ani. Suportul tehnic cât și infrastructura este oferit de compania mama Facebook, prin achiția finalizată luna aceasta pentru 21.8 milioane de dolari.
În forma actuală, Whatsapp este disponibil gratuit timp de 1 an de zile, apoi după primul an, costul este de doar 1 dolar, un cost modic care totusi aduce companiei venituri considerabile.