Black Friday 2014 s-a dovedit unul de succes pentru magazinele online eMAG, evoMAG și Oktal
Fiecare dintre voi își dorește reduceri, fie ca mergi în magazin sau orice alt loc ce are la baza comerțul. Românii s-au învățat deja cu reducerile iar perioada dinaintea lunii cadourilor Decembrie. Anul acesta, eMAG liderul vanzarilor online și probabil și cel mai puternic investitor în reclamă a înregistrat vânzări de aproximativ 145 milioane de lei, 420.000 de produse în primele 12 ore. Într-o simpla comparație, eMAG a vandut în 2013 cu 220.000 de produse mai puțin iar vânzările înregistrate fiind de 80 de milioane de lei.
eMag a avut un marketing bun, poate cel mai bun. Cred că aceștia au fost printre singurii care au ales să folosească și paginile de Facebook ale artiștilor de muzica românească pentru a promova campania de Black Friday. Existau ceva zvonuri ca și Telekom a avut o astfel de campanie.
Un alt record pozitiv a fost înregistrat de cel mai mare magazin online din Romania, vânzarea unui automobil BMW X6 în valoare de 66.500 euro, și având o reducere de aproximativ 20.000 euro.
Schimbăm magazinul și trecem la evoMAG, un alt important jucător de pe piața magazinelor online din Romania. Ora 12:00, reprezenta pentru Evomag 150.203 vizitatori unici și comenzi în valoare de 1.4 milioane euro.
Oktal a pornit pornit campania de Black Friday la ora 00:00, la fel ca și evoMAG. La ora 9:00, a reprezentat ora la care magazinul a înregistrat comenzi în valoare de 1 milion de euro, o cifra foarte bună ținând cont de marketingul mai redus fată de jucători și pe piața online ca: eMAG, Flanco, Media Galaxy, Altex sau Domo. Cele mai achiziționate de clienții Oktal până la ora 9:00, au fost: telefoanele mobile, televizoarele și laptopurile.
Vânzările totale înregistrate de Oktal au fost de 700 de mii de euro.
Concluzia după Black Friday 2014, este că românii au prins gustul reducerilor și an de an doboară recorduri de vânzări indiferent că luăm în calcul magazinele online sau offline.