Nu mai este o noutate faptul că YouTube a devenit principala alternativă pentru clasicul progam tv al românilor. Cu noul canal media poți să scapi de reclamă și să urmarești doar ce îți dorești.
Lunar, aproximativ 6,5 milioane de români accesează YouTube.com pentru conținut video. Cea mai mare parte dintre vizitatori, 60% aleg să vadă videoclipuri muzicale.
Încă din anul 2013, lucrurile s-au schimbat în bine pentru utilizatorii din România ai noului canal media. Google a decis să lanseze și o versiune locală pentru YouTube. Din acel moment, creatorii de conținut în general artiștii muzicali, casele de discuri și creatorii de continut video (vlogger, emisiuni) au început să câstige și bani de pe urma vizualizărilor de pe YouTube.
Utilizatorii din țara noastră vizualizează într-o proporție de 94% conținutul de acasă, în timp ce doar 17% dintre aceștia au vizionat conținut video în timpul pauzelor de masă de la job.
Ce urmăresc românii pe YouTube
Pe primul loc este muzica, categorie urmată de continutul video dedicat gătitului 25%, 24% aleg videoclipurile despre sport, iar 24% continut despre politică în care sunt prezentate și știri de actualitate. Topul categoriilor urmărite pe YouTube peste completat de utilizatorii ce vizualizează videoclipuri despre tehnologie și review-uri despre gadgeturi într-un procent de 21%.
Televiziunea clasică vs YouTube
Utilizatorul canalului media de pe internet este mai atent la conținutul afișat decât cel prezent pe televiziunea clasică. Atenția este punctul cheie. 56 % dintre utilizatorii din țara noastră se uită și nu mai fac nimic altceva în timpul vizionarii. Țara noastră are cea mai mare creștere a timpului petrecut pe YouTube din Europa Centrală și cea de Est.
“Cifrele YouTube ne arată o platformă pe care românii o folosesc ca să se informeze și să aibă acces la impresiile altora despre evenimente, actualitate și produsele în care investesc bani. De asemenea, este folosită și pentru divertisment, după cum vedem din lista canalelor populare. Este pe drept televiziune online, dar cu mult mai multe posibilități, având ocazia să alegi ce vezi, când vezi, cum vezi. Asta ar trebui să rețină și cei care creează conținut, și cei care își promovează produsele prin această platformă”, a declarat Marius Lăzărescu, director și fondator Today’s.
Cele mai populare canale românești de pe YouTube.
- Cat Music – Casa de discuri – peste 1,4 milioane de abonați.
- Mikey Hash – Vlogger peste 700.000 de abonați.
- CrativeMonkeyzArmy – Cei din spatele proiectului Roboții – 540.000 de abonati
- Bianca Adam și Zmenta – 481.000 abonati
Informații oferite de agenția Today’s.