Floria.ro este una dintre primele florării online din România. În cei aproape 10 ani de existență, florăria floria.ro a dat startul mai multor trend-uri, atât din punct de vedere al serviciilor oferite, cât și al tehnologiei utilizate și felului în care s-a adaptat la cerințele și schimbările pieței.
Una din marile schimbări pentru business-urile de ecommerce a fost apariția mobile-ului. Când au început primele schimbări și unde se situează acum?
Retailerii online din întreaga lume confirmă că tranzacțiile mobile cresc în fiecare an. Mai ales în perioada vânzărilor de vacanță.
Oamenii sunt acum mai expuși la dispozitivele lor mobile decât la computerele lor. Gartner spune că cumpărăturile online prin intermediul telefonului mobil vor înregistra creșteri constante în următorii ani.
Cum afectează acestea o florărie online?
2017 a fost primul an în care traficul de pe mobil l-a depășit pe cel de pe desktop. 60% dintre utilizatori, mai precis. Deși site-ul a fost dintotdeauna responsive, echipa floria.ro a început atunci optimizarea și regândirea anumitor pagini pentru a crește, treptat, rata de conversie de pe acest mediu.
Mediul și-a păstrat supremația și anii următori. În primele cinci luni ale acestui an, traficul pe mobile înregistrat pe florăria online a continuat să fie în ușoară creștere față de aceeași perioadă a anului trecut.
În ceea ce privește tehnologia, 32% dintre utilizatori preferă iOS. În categoria Android, cele mai folosite mărci sunt Samsung și Huawei. Un al treilea brand care a început să se remarce în statistici este Xiaomi, însă procentul este încă scăzut.
Ce flori preferă românii să cumpere dintr-o florărie online?
Lista buchetelor de flori și respectiv aranjamentelor de flori preferate desktop vs mobile este asemănătoare. Rămân în top buchetele de trandafiri, albi sau roșii. timpul petrecut de pe mobil, versus desktop, este redus considerabil. Acest lucru arată ușurința navigării: utilizatorii fie intră pe o anumită pagină de categorie, apoi folosesc filtre, fie scriu exact ce caută în search bar. Atunci când intră de pe desktop, clienții petrec mai mult timp navigând printre colecțiile de pe site, se uită la mai multe categorii, ajungând și la cele mai vechi produse încărcate.
Potrivit unui sondaj realizat online vara trecută de florăria online, trandafirii sunt cele mai iubite flori. Printre florile iubite de români se mai află și freziile, orhideele, crizantemele și hortensiile, iar acestea se regăsesc în colecțiile de sezon semate de designerii Floria.ro. Printre cele mai comandate aranjamente se numără creațiile floriștilor care se regăsesc pe site sub denumirea Vise colorate, Pasiune inocentă sau Dragoste nemărginită. De altfel, doar 5% dintre români își doresc flori exotice în buchete, în timp ce aproape 40% preferă florile de sezon, iar restul nu are o preferință anume, concentrându-se pe prospețimea și rezistența acestora.
20% dintre cei care au participat sondajul Floria.ro au declarat că primesc flori aproape lunar, în timp ce cei mai mulți – 54% spun că primesc atunci când există o ocazie: aniversare, sărbători consacrate, precum 8 martie etc. Plăcerea de a oferi flori este destul de mare în rândul românilor. Astfel, 42% susțin că fac acest lucru ori de câte ori consideră potrivit, fără a aștepta o ocazie specială pentru acest lucru, iar 17% declară că oferă flori în semn de mulțumire. Doar 2,4% oferă flori când vine aniversarea căsătoriei și doar 1,5% când consideră că au greșit cu ceva.