Tocmai din China, țara mamă a celor de la Lenovo vine o veste suprinzătoare, Lenovo a ales ca divizia sa de telefoane mobile să fie lansate în viitor doar sub brandul Moto. Această schimbare nu este valabilă și în cazul diviziilor de pc-uri sau laptop-uri, acestea rămân cu același brand Lenovo.
Aflată într-o perioadă în care rezultatele financiare nu sunt foarte bune, Lenovo se gândește să facă un rebranding pentru divizia sa de telefoane mobile. Aceasta nu este singura schimbare, copreședintele diviziei mobile din China, Xudong Chen, este schimbat cu Gina Qiao, persoana ce avea postul Senior Vice President în cadrul resurselor umane.
Dacă la prima vedere schimbarea de post pare suprinzătoare, Gina Qiao, s-a ocupat în trecut de marketing în China cât și pentru mulți ani chief strategy officer pentru companie și deci are experiența necesară pentru a aduce schimbări. Odată cu această mișcare, Lenovo speră că achiziția brandului Motorola în anul 2014, să devină profitabilă în ciuda momentului actual în care nu s-a ridicat la înâlțimea așteptărilor.
Din păcate, nu cunoaștem care este soarta modelelor Vibe sau Phab, modele lansate sub brandul Lenovo în trecut. Mutarea către Moto este și focusul pe un singur brand, mutare care este mult mai avantajosă pentru că nu mai este nevoie să facă marketing și publiciate pentru două branduri în paralel.
Același lucru se întâmplă și în cazul produselor Motorola, această schimbare este posibil să afecteze și modele emblematice Moto 360 sau Moto X.
Lenovo din punctul meu de vedere trebuia să adopte brandul Motorola și nu Moto pentru device-urile sale mobile, un brand vechi cu renume. În felul acesta, altfel probabil că stăteau lucrurile acum cu privire la achiziția din 2014.
Această mișcare este la prima vedere inspirată, dar doar timpul și rezultatele financiare sunt cele care ne vor forma o imagine clară.