Google dorește să îmbunătățească viteza site-urilor mobile.
Google și-a dezvăluit planul prin care dorește să facă „Open Web” mai tolerabil, sperând să respingă Apple și Facebook.
Google face echipă cu producătorii de conținut online pentru a reduce timpul de încărcare a paginilor web pe smartphone-uri. „Accelerated Mobile Pages”, sau AMP, gândit special pentru construirea paginilor web optimizate pentru dispozitive mobile. Această mișcare vine ca răspuns la inițiativele rivalior, ca Apple News sau Facebook Instant Articles, care oferă deja încărcare rapidă a conținutului prin eliminarea codului inutil.
Însă problema cu acele inițiative private este că editorii, creatorii de conținut Web, trebuie să-și optimizez știrile pentru fiecare platformă, ceea ce poate cauza fragmentarea conținutului și, bineînțeles, necesită mai mult efort. Spre deosebire de aceste soluții, cei care vor folosi AMP vor continua să-și găzduiască conținutul, să publice prin platforme deja existente, cum ar fi WordPress, și să livreze propriile reclame.
Ca scop secundar, AMP vine și ca răspuns pentru creșterea în popularitate a softului de blocare a reclamelor, în special pe iOS, unde Apple a început să permită folosirea lor în Safari. Este lucru știu că paginile care nu sunt blocate de aceste softuri cer mai multă lățime de bandă și durează mai mult să se încarce. În acest sens, Google speră că dacă timpul de încărcare a paginii este mic, mai puține persoane vor apela la aceste metode de ascundere a reclamelor. Pe lângă asta, va oferi suport pentru formate care „nu vor distrage atenția utilizatorului”.
Încărcarea rapidă a paginilor va fi viziblă atunci când sunt accesate direct în browser, de exemplu din Google Search sau prin link-uri. De asemenea, Google va lucra cu companii din industrie, precum Twitter, Pinterest și LinkedIn, deci e posibil să vedem aceste îmbunătățiri și când vom deschide link-uri în aplicațiile lor. Deși programul este abia la început, cu BuzzFeed, Vox și Washington Post printre partenerii inițiali, poți vedea un preview al tehnologiei accesând g.co/ampdemo pe un dispozitiv mobil.
De ce este Google așa interesat de acest lucru? Deoarece fără Open Web, Google nu poate exista. Recent au început să apară discuții despre moartea paginilor web, așa cum există acum, din pricina eforturilor Apple și Facebook și a platformelor acestora, care promit o încărcare mai rapidă a conținutului comparativ cu paginile web tradiționale. Dacă ne gândim că principala activitate a Google încă este servirea reclamelor pe paginile web și în rezultatele căutărilor, ne dăm seama de ce este atât de îngrijorat de acest lucru. AMP ne arată totuși cât de mult bine face competiția, întrucât i-a forțat pe cei de la Google să facă ceva în legătură cu paginile web care se încarcă greu.