Google, cel care deține site-ul Youtube, are un competitor de temut! Este vorba despre Facebook și componenta sa video.
Dacă până nu demult, pe Facebook clipurile erau share-uite de pe Youtube, prin embed, acum pe site se uploadează video-uri direct prin uploaderul video de la Facebook. Mai exact 70% din toate clipurile noi postate pe Facebook sunt uploadate direct. În februarie 2014, acest procent era de numai 24%.
Așadar, în curând Facebook va deveni un site ”video centric”, iar Youtube ar fi bine să închidă ochii. În urmă cu câteva luni, Mark Zuckerberg a dezvăluit că userii vizioneză pe Facebook 4 miliarde de video-uri în fiecare zi. Având în vedere că majoritatea clipurilor nu sunt urcate de pe Youtube, vă puteți da seama de ce Facebook reprezintă o amenințare pentru Youtube.
În conferința din octombrie Zuckerberg a explicat că video-urile sunt o ”prioritate” pentru Facebook, fiind conștient de cât de important este acest factor pentru rețeaua de socializare. În plus, în ultima perioadă a crescut foarte mult și timpul pe care userii îl petrec urmărind clipuri pe Facebook. Potrivit Ad Age, numărul video-urilor afișate în news feed-ul utilizatorilor a crescut cu 360% în comparație cu anul trecut.